ERFGOED VAN DE BRABANDERS – VERLEDEN MET EEN TOEKOMST

Een boek over de restanten uit het verleden van Noord-Brabant, waarmee Brabanders – en ook anderen – zich verbonden voelen. Over de Sint-Jan van Den Bosch en het Hermenieke van Bergeijk. Over de brieven van Van Gogh en de fiets van Wim van Est. Over het Markiezenhof in Bergen op Zoom en arbeidershuisjes in Loon op Zand. Over populieren in de Meierij en de polders van Standdaarbuiten.

Het gaat over het Brabants cultureel erfgoed. En dat is meer dan het toevallige decor van ons alledaagse bestaan. Het erfgoed maakt Brabant tot wat het is, tot de plek in de wereld waar wij thuis zijn. Het maakt dat Brabanders zich kunnen hechten, thuis kunnen raken in de tijd. Erfgoed is dan ook onmisbaar. Dit boek maakt duidelijk waarom.

Erfgoed van de Brabanders is een uitgave van Erfgoed Brabant in samenwerking met Tilburg University en de Erfgoed Academie Brabant.

Bestellen
Bestellen kan bij info@erfgoedbrabant.nl o.v.v. ‘Erfgoed van de Brabanders’ of door te bellen met 073-615 62 62. Het boek kost €34,50 (exclusief verzendkosten)