Brabant Bokaal 2014

Het Prins Bernhard Cultuurfonds Noord-Brabant heeft de Brabant Bokalen 2014 uitgereikt aan drie bijzondere vrijwilligers: Harry van der Loo (Asten), Cees de Gast (Meeuwen), en Lilian Grootswagers (Kaatsheuvel)

Maandag 3 november 2014 reikte Wim van de Donk, commissaris van de Koning van de provincie Noord-Brabant en voorzitter van het Prins Bernhard Cultuurfonds Noord-Brabant, de Brabant Bokalen 2014 uit in de CHV Noordkade te Veghel.

Harry van der Loo

Harry van der Loo ontvangt de Brabant Bokaal voor zijn bevlogen, tomeloze en enthousiasmerende inzet voor het vernieuwen en herstructureren van het Klok & Peel Museum.

Cees de Gast

Cees de Gast ontvangt de Brabant Bokaal voor zijn vele historische publicaties en grote verdiensten voor de cultuurhistorische geschiedenis van het Land van Heusden en Altena.

Lilian Grootswagers

Lilian Grootswagers ontvangt de Brabant Bokaal voor de jarenlange inspanning voor het behoud van religieus erfgoed met name in Noord-Brabant.

De Brabant Bokaal is een eerbetoon van het Prins Bernhard Cultuurfonds Noord-Brabant, ingesteld in 2008, aan personen die zich als vrijwilliger op meer dan bijzondere wijze inzetten voor Brabantse cultuur en natuur. Jaarlijks worden maximaal drie personen met de Brabant Bokaal onderscheiden. De Brabant Bokaal en de bijpassende gouden draagspeld zijn ontworpen en vervaardigd door de Brabantse kunstenaar Eelco Veenman.

Voordrachten
Iedereen kan iemand voordragen voor de Brabant Bokaal.

Meer informatie hierover vindt u in het voordrachtformulier. Eventuele nadere inlichtingen zijn te verkrijgen bij mevrouw J. Rutten-Nass, projectcoordinator Prins Bernhard Cultuurfonds Noord-Brabant, tel. 073 – 681 2403, e-mail: JRutten@brabant.nl.

Overzicht laureaten

2014                  Harry van der Loo, Cees de Gast, Lilian Grootswagers