Erfgoedontmoeting

De Brabantse Erfgoedontmoeting vindt dit jaar plaats op donderdag 22 mei 2014 in het Kasteel van Breda, de huidige Koninklijke Militaire Academie. De Erfgoedontmoeting  wordt georganiseerd door Erfgoed Brabant en is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt in werk of als vrijwilliger met cultuur, cultuurhistorie of erfgoededucatie in Noord-Brabant of daarbuiten.

Erfgoed laat sporen achter in de mensen, het landschap en de collecties. Erfgoed is waardevol voor ons leven hier en nu. Erfgoed Brabant is de provinciebrede organisatie die, samen met het erfgoedveld en maatschappelijke partners daarbuiten, bouwt aan de toekomst van het Brabantse verleden. De jaarlijkse Erfgoedontmoeting is het moment elkaar te inspireren en te ontmoeten en om samen de balans op te maken. Om oude en nieuwe thema’s te verkennen en te benoemen.

Het programma is als volgt:

9.30uur: Ontvangst

10.00uur: Opening Patrick Timmermans, directeur Erfgoed Brabant Brigite van Haaften-Harkema, gedeputeerde Cultuur en Samenleving

10.20uur: Terugblik op het Kasteel van Breda in de Vaderlandse en Europese Geschiedenis,

Boudewijn van de Calseijde, Stichting Historische Verzameling KMA

10.40 uur: Na de Bevrijding, Ad van Liempt Auteur, journalist en programmamaker

11.30 uur: Historische stadsbeleving inclusief lunch

14.15 uur: Verdiepingssessies

15.30 uur: Borrel en ontmoeting

U kunt zich aanmelden via info@erfgoedbrabant.nl o.v.v. Erfgoedontmoeting 2014.

Meer informatie 073 – 615 62 62.