Noordbrabants Historisch Jaarboek 2015 (deel 32)

Graag nodigen wij u uit bij de presentatie van het Noordbrabants Historisch Jaarboek 2015 (deel 32).
De feestelijke bijeenkomst vindt plaats op vrijdag 11 december aanstaande in het Designhuis (de voormalige rechtbank), Stadhuisplein 3, 5611 EM te Eindhoven. Voorafgaand aan de presentatie is bezichtiging van de tentoonstelling Haar stad: vrouwen in de industriestad 1918-1940 in het Designhuis vanzelfsprekend mogelijk.

Het programma ziet er als volgt uit:
15.00 – ontvangst
15.30 – opening door prof. dr. Jos Swanenberg namens Erfgoed Brabant
15.40 – 16.00 – prof dr. Eric Bousmar (Université Saint-Louis Bruxelles): Abdijen, kapittels en kloosters: Brabants erfgoed en geschiedenis
16.00 – 16.20 – prof. dr. Arnoud-Jan Bijsterveld (Tilburg University): Verleden, heden en toekomst van ‘Religieus Brabant’
16.20 – 16.30 – aanbieding van deel 32 aan prof. dr. Gustaaf Janssens (KU Leuven), penningmeester van de Stichting ‘Colloquium De Brabantse Stad’ en dankwoord
16.30 – afsluiting door drs. Willem van der Staak, voorzitter van de HVB.

Aansluitend heffen we het glas.

In verband met de catering vragen wij u om u zo spoedig mogelijk aan te melden als u van deze uitnodiging gebruik wilt maken. Dat kan per e-mail: barbarazhc@hotmail.com of per post: Secretariaat ZHC, Westerbeemd 17, 4907 ER Oosterhout. Vergeet u niet te vermelden met hoeveel personen u wilt komen?

Mocht u in het bezit zijn van een museumjaarkaart, neemt u die dan mee om te laten scannen. Daarmee steunt u het Designhuis!

Het Noordbrabants Historisch Jaarboek is een uitgave van Zuidelijk Historisch Contact, i.s.m. Erfgoed Brabant en de Historische Vereniging Brabant