Dag van de Brabantse Volkscultuur

De Dag voor de Brabantse Volkscultuur vindt dit jaar plaats in Klooster Mariadal in Roosendaal op zaterdag 1 november 2014.  Het thema dit jaar is  ‘Dagelijks leven tijdens de Tweede Wereldoorlog’. In de uitnodiging staat alle informatie over het programma, de kosten voor de dag (inclusief lunch), de sprekers en hoe u zich kunt aanmelden voor deze studiedag. Als lid van de HVB krijgt u een korting van € 5,– en zijn de kosten € 22,50. Vooraf aanmelden is verplicht.

De Historische Vereniging Brabant (HVB) participeert in het samenwerkingsverband dat voor deze dag verantwoordelijk is. De organisatoren voor 2014 zijn:

Brabants Heem (Theo Cuijpers)

Tilburg University (Arnoud-Jan Bijsterveld)

Erfgoed Brabant (Anne-Wil Maris)

Heemkundekring Paulus van Daesdonck (Kees Leijten)

Historische Vereniging Brabant (Sander van Bladel)